José Manuel Pardal, director financiero de Extrugasa en Valga, es concejal de Hacienda de Vilagarcía y no cobra exclusiva.

José Manuel Pardal. Vilagarcía de Arousa (Pontevedra).

Son las ocho en punto de la mañana cuando el concejal de Hacienda de Vilagarcía de Arousa (Pontevedra) sube las escaleras de mampostería del ayuntamiento para dirigirse a cuestas con su maletín a las oficinas municipales. Hoy, a toda prisa, el concejal se reunirá con técnicos de la oficina de Rentas e Intervención y pretende avanzar un poco más en el esperado Plan de Saneamiento que ha encargado el alcalde, Tomás Fole (PP), y que será el guión contable de los próximos cuatro años para encarar el grave escenario de crisis. Los populares gobiernan en minoría este municipio de casi 38.000 habitantes desde mayo y cifran el déficit económico en casi cuatro millones de euros.

Aunque las horas de entrada y salida del edil pueden variar, José Manuel Pardal le dedica diariamente dos horas de su tiempo a gestionar las maltrechas finanzas que se ha encontrado el PP después de gobernar la izquierda (PSOE y BNG) 20 años en la capital arousana, con unas deudas a proveedores de casi siete millones de euros. Y es que las estrecheces presupuestarias tampoco permiten que Pardal goce de dedicación exclusiva al Ayuntamiento. El edil sigue trabajando en el departamento financiero de una conocida empresa metalúrgica de la ciudad a pesar de que su fichaje en la candidatura popular se comentó a bombo y platillo. Él no es uno de los dos únicos concejales liberados que el equipo de gobierno porque, al menos por ahora, los recortes económicos no lo permiten.

No tengo despacho, voy llevando y trayendo papeles de casa para llevar las cosas al día
“Lo llevo más o menos bien, siendo metódico y tratando de controlarlo todo poco a poco”, comenta, mientras en Intervención despacha el papeleo para tramitar dos expedientes de devolución de ayudas sociales que se están cobrando, al parecer, indebidamente y que se llevarán a la Comisión de Gobierno. “A veces ocurren estas cosas: las circunstancias varían, y esas persona ya no viven solas o ya no están en el paro. En fin, es poco dinero, unos 1.500 euros, pero hay que reclamarlo”, explica.

Liquidado este asunto, el concejal de Hacienda de Vilagarcía recupera su maletín y se sienta en otra mesa para meterse de lleno en nuevos informes y papeleos que le van entregando. Es información de datos que se están recabando para una posible actualización de tasas. ¿Entonces se prepara una subida de impuestos? “Bueno aún es pronto para saber si hay que tocar algún impuesto o van a quedar como están. Algunos que han quedado en el olvido, basuras y vehículos, por ejemplo, y son datos imprescindibles para poner en marcha el plan de saneamiento”, contesta con rapidez.

Pero el caballo de batalla es el pago de 500 facturas atrasadas. Un préstamo del ICO de 1,2 millones permitirá abonar una mínima parte, un 10%, aproximadamente. “Y el resto ya veremos como se hace”, dice con preocupación.

Son las 9.30 horas cuando al concejal se le acerca una funcionaria para decirle que le reclama el alcalde, con el que despacha a diario antes de irse a su otro trabajo. Mete y saca papeles de su cartera y se dirige a un armario donde tiene apilados incontables dosieres. “No tengo despacho, en realidad lo tengo en casa y voy llevando y trayendo documentación para llevar las cosas al día. Menos mal que los funcionarios me ayudan y, por supuesto el alcalde”, explica sobre la marcha.

Mientras se despide, el concejal tiene palabras de elogio para la plantilla municipal, sobredimensionada, por los 400 empleados cuyos sueldos suponen la mitad del presupuesto de 30 millones. “No me puedo quejar porque todos cumplen y están muy involucrados con la situación”. ¿Y todo a pesar del ERE que planea?. “Bueno, sí, pero ¿quien está hoy libre de esta espada de Damocles? Yo creo que ni aquí ni en ningún lado”, concluye José Manuel Pardal.

EL PAÍS, 27/10/11

Esta entrada fue publicada en Política y etiquetada como , , , . Guardar el enlace permanente. Trackbacks están cerrados, pero puede publicar un comentario.

14 Comentarios

  1. Caminante
    Escrito el 19-04-2012 a las 23:59 | Enlace permanente

    … El Pais, 27/10/2011, artigo titulado “La gestión de la ruina de los ayuntamientos españoles”:
    Cinco concejales de Hacienda relatan sus penurias diarias para hacer frente a los pagos
    La caída de ingresos deja a los Ayuntamientos sin capacidad de maniobra

    …www.pontecesures.net, extracto dun artigo de El Pais do 27/10/2011 titulado: Jose Manuel Pardal, director financiero de Extrugasa en Valga, es concejal de hacienda en Vilagarcía y no cobra exclusiva”.

    Xa postos a manipular, puido engadir: “… y no cobra exclusiva… como si lo hacen Roque, Tarela y Souto”. Claro que, en pleno éxtase de manipulación podería engadir ao dito:… y como lo hacía la señora Maribel Castro”… chegando ao orgasmo manipulador cando rematara engadindo a todo o anterior: “… y como lo harían Souto, Vidal y Castro si el Souto Cordo no me hubiera salido rana”.

    Eu creía que hoxe era 19 de abril do 2012. Pero o certo é que se confirma o consabido: que non ten ou non sabe facer oposición sen recorrer sempre a mesma populista cantinela.
    Definitivamente, señor caudillo dos transparentes; TU SI QUE VALES.

  2. Luis Angel Sabariz Rolán
    Escrito el 20-04-2012 a las 01:19 | Enlace permanente

    Pois púxose un enunciado distinto á nova por dúas cuestións que penso que teñen interese para todos e que son verdades contrastadas:

    1. Que José Manuel Pardal é o director financiero de Extrugasa en Valga e por iso ten relación con esta comarca.

    2. Que compatibliza o seu traballo co cargo de concelleiro de Facenda de Vilagarcía de Arousa sen estar neste último con dedicación exclusiva, algo que non é moi normal nunha cidade cunha poboación de máis de 30.000 habitantes.´

    Considerei importante que se coñeza este detalle, “Caminante”, e cada un opinará o que queira. Ti en vez de opinar sobre a nova, nos saes, contrariado por suposto, coas exclusivas do goberno cesureño. Apreciase que estás doído por posibles comparacións. Se a tí este detalle non che pasou desapercibido, imaxínate o que pensará a veciñanza.

  3. atlanta
    Escrito el 20-04-2012 a las 10:23 | Enlace permanente

    Sr. Sabariz, desta noticia xa pasaron case seis meses. ¿Por qué non a puxo no seu día?

    E, podemos opinar sobre a nova, pero si xa no título temos manipulación informativa. Vtde culpa a “Caminante” de que está doido por posibles comparacións, explíqueme entón por qué lle engadiu o título o de “…y no cobra exclusiva”, ¿non o fixo con algunha intencionalidade?

  4. papagos
    Escrito el 20-04-2012 a las 10:39 | Enlace permanente

    E curioso que despois o Sr Sabaríz se faga o ofendido cando falamos da súa falta de ética e da súa demagoxia barata, pero hai detalles que por moito que queira non pasan desapercibidos:

    1. Poñerlle un enunciado distinto a unha nova é manipular a información.

    2. Se considera de interese para a comarca que este señor sexa directivo de Extrugasa, porque non colgou a nova cando se publicou e non case seis meses despois.

    3. Se sabe ler Sr Sabaríz, que non dubido que saiba, o artigo di que este señor non está liberado porque os recortes económicos non o permiten, non porque non queira.

    4. E por último, moi ben o debe de estar a facer este goberno cando ten que recorrer a mesma cantinela populista como moi ben di “Caminante” (por certo, botábanse de menos os teus excelentes comentarios), pero os feitos están ahí e a xente non esquece que a Sr Maribel tiña unha nómina de 2300 euros y o Sr Randulfe tiña unha exclusiva encuberta grazas a vostede Sr Sabaríz, e non temos que imaxinar o que pensaba a veciñanza disto porque deixouno moi claro nas urnas, sobre todo para vostede.

  5. outro
    Escrito el 20-04-2012 a las 15:38 | Enlace permanente

    Home, realmente modificar os contidos das novas non é o mais axeitado. Eu deixaría a nova tal como está e de seguido abriría outra entrada sinalando o que penso que é relevante ou a miña opinión ó respeto. E outra opción podería ser na misma entrada, facer un comentario coas miñas observacións/consideracións sobre a nova. Entendo que é o único xeito de evitar as sospeitas de manipulación (ou acusacións directamente).

  6. Luis Angel Sabariz Rolán
    Escrito el 20-04-2012 a las 19:29 | Enlace permanente

    Bueno, sea como fuere, ahora sabemos todos que el director financiero de Extrugasa en Valga es también concejal de hacienda en Vilagarcía, y no cobra dedicación exclusiva en su cargo político. Veo que la noticia caló y allá cada uno con sus opiniones y comparaciones con el caso cesureño.
    No sé si estará en lo cierto “papagos” cuando dice que José M. Pardal tenía interés en coger una exclusiva pero no pudo hacerlo por lor recortes y luego se refiere al Ayuntamiento de Pontecesures. Pues en este último de recortes en este apartado nada. Por cobrar los tres concejales se gastan al año unos 30.000 euros más en relación al gasto del gobierno anterior. Y es un pico.

  7. papagos
    Escrito el 20-04-2012 a las 20:47 | Enlace permanente

    A ver Sr Sabaríz, voullo explicar para que o entenda.

    “papagos” di no seu comentario:

    “o artigo di que este señor non está liberado porque os recortes económicos non o permiten, non porque non queira”

    Sr Sabaríz di no seu comentario:

    “No sé si estará en lo cierto “papagos” cuando dice que José M. Pardal tenía interés en coger una exclusiva pero no pudo hacerlo por lor recortes”

    Verdade que non dicimos o mesmo Sr Sabariz?, polo tanto unha de dúas ou ben intenta manipular o que eu digo e por suposto non llo vou permitir, ou ben é vostede moi lerdo. Francamente o comentario que acaba de facer non o deixa en moi bo lugar.

    En canto as exclusivas Sr Sabariz, pode seguir facendo a demagoxia que queira porque non hai un veciño neste pobo que crea que se o pacto fose outro o goberno nos ía saír de balde.

  8. Luis Angel Sabariz Rolán
    Escrito el 21-04-2012 a las 00:10 | Enlace permanente

    Dejémonos de hipótesis y de cuestiones semánticas, “papagos”. Lo que ocurre con Jose M. Pardal en Vilagarcía está claro y lo que ocurrre con las exclusivas del gobierno cesureño también. Eso es lo que hay por mucho que te incomodes.

  9. Princo
    Escrito el 22-04-2012 a las 01:10 | Enlace permanente

    E veña! El solta a burrada, e despois, balons fora!

    Esto tiña que ser ilegal, eres un sinvergüenza sabariz. Non podes manexar a información ao teu antollo

  10. Luis Angel Sabariz Rolán
    Escrito el 22-04-2012 a las 08:11 | Enlace permanente

    ¿De que burrada me falas, “Princo”?. José Manuel Pardal é director fianciero de Extrugasa en Valga, compatibiliza o seu traballo co cargo de concelleiro de facenda de Vilagarcía de Arousa e non percibe retribución como concelleiro pois non ten dedicación exclusiva.. Os que se incomoden alá eles. Iso é verdade, iso é o que hai, e punto.

  11. atlanta
    Escrito el 22-04-2012 a las 13:55 | Enlace permanente

    Sr. Sabariz, quedounos ben claro de que José Manuel Pardal é o director financieiro de Extrugasa, que é o concelleiro de facenda de Vilagarcía e que non cobra exclusiva. Repíteo en todos e cada un dos mensaxes que escribeu ata o de agora.

    Agora pregúntolle:

    -¿Por qué manipulou o título e non o fixo saber na noticia? (Cando é así debería engadir: “extracto recollido no artigo “La gestión de la ruina de los ayuntamientos españoles” publicada no periódico El País con data 27/10/2011)

    -¿Por qué se publica a nova despois de 6 meses?

    -Se non hubese estreiteces no concello de Vilagarcía, ¿asegurame vtde que o Sr. Pardal ía traballar no concello de Vilagarcía sen cobrar exclusiva, é dicir, “por amor al arte”?

    -Se no hipottico caso de que para as proximas eleccións locais vtde gaña, ¿asegúrame de que vai renunciar a cobrar exclusiva?

    -Con respecto ás exclusivas do concello de Cesures no seu día rumoreouse polo pobo que a Cordo lle ofrecechedes bastante mais do que cobra agora si se xuntaba con Maribel e contigo, pero claro, vtde ainda que estaba na reunión vaino negar rotundamente e é algo que xamais saberemos.

    Si me quere respostar fagao o que lle pregunto, non me volva repetir a mesma cantinela.

  12. Luis Angel Sabariz Rolán
    Escrito el 22-04-2012 a las 21:03 | Enlace permanente

    Practicamente nin coñezo ao Sr. Pardal, “atlanta”, e resulta agora absurdo falar de cousas hipotéticas. O certo é o que sabemos: que non cobra exclusiva compatibilizando o traballo en Extrugasa e que no Concello de Pontecesures a metade do equipo de goberno cobra exclusivas. Iso é o que hai.

  13. Princo
    Escrito el 26-04-2012 a las 00:21 | Enlace permanente

    Atlanta, non che vai a responder… Inda q agora o critique, nun futuro quizá o faga(o de cobrar, inda que algo gordo teria que pasar en Cesures para que este estivese no goberno)

  14. Luis Angel Sabariz Rolán
    Escrito el 26-04-2012 a las 00:57 | Enlace permanente

    Vexo que agora tamén fas de futurólogo, “Princo”, e ves o meu futuro político negro, negro. Veremos que pasa home, pero a dicir verdade estou tranquilo, son un político amateur, dos que nin cobraron, nin cobran, nin pretenden cobrar nunca pola dedicación ao concello. E o digo sen chulería, enténdeme, pois son dos que penso que nestes pequenos concellos hai que contar con persoas que adiquen parte do seu tempo libre ao concello e aos veciños sen cobrar nada. Sei que ás veces é ingrato e pouco agradecido, pero aos que nos gusta o labor tamén temos as nosas satisfaccións.

Antes de comentar lembra as Normas de uso.
En Pontecesures.net cremos que a verdade non é propiedade de ninguén, senón que se constrúe entre todos. Por iso, tamén estamos convencidos de que a participación dos lectores e lectoras engade outro valor aos contidos. Pero este xogo ten as súas regras. O insulto, as descalificacións persoais e a linguaxe despectiva atrancan a comunicación libre. O diálogo establécese sobre as ideas, non sobre quen as emite. Por esta razón, eliminaremos os comentarios que non favorezan a liberdade e o razoábel intercambio de opinións. En beneficio da participación e do debate.

Publicar un Comentario

Tu email nunca se publicará ni se compartirá. Los campos obligatorios están marcados con un *

*
*

Puedes usar estas etiquetas y atributos HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>