Neira Vilas compara la lamprea con los emigrantes en el pregón del festejo

Publicado por Carmen Barreiro en

*El Subdelegado del Gobierno, los delegados de Medio Rural e Industria y numerosos alcaldes respaldaron ayer a Álvarez Angueira en los actos oficiales de la Festa da Lamprea.*

Pontecesures contó ayer con un pregonero de excepción, el escritor *Neira Vilas*, que en su exposición comparó la lamprea con un ‘emigrante retornado’, por tratarse de una especie que abandona el río para explorar el mar pero siempre ‘volve ó lugar onde naceu’.

Un pregón repleto de referencias históricas y muy documentado desveló numerosos datos desconocidos por el público presente y mantuvo la atención de todos hasta su conclusión.

El escritor de Vila de Cruces comparó la lamprea con un emigrante retornado argumentando que esta especie tamén é un emigrante que retorna; fuxe ó mar e un día volve ó lugar de orixe, ó lugar onde naceu, volta ó río de auga doce, porque quere que aquí nazan os seus fillos, que tamén han de emigrar. Fan case o mesmo ciclo de ir e voltar de moitas das nosas xentes .

A lo largo de su discurso citó a algunos de los más insignes intelectuales gallegos relacionando sus planteamientos con la lamprea. Así, señaló que Castelao falaba de devolver á terra o corpo que nos emprestou, e a lamprea devólvelle ó río o seu corpo. Que llo siga devolvendo e siga remontando o río, que os pescadores da comarca xa se ocuparán dela. Toda unha parábola do ciclo da vida , deseó.

Neira Vilas hizo constantes alusiones a su época de emigrante, en América, donde reconoció que descubrín Galicia, e traballei exaltando e divulgando os seus valores entre propios e alleos . Hizo referencia al arzobispo Gelmírez, quien sentó en Cesures las bases de la que luego sería la Armada española, limpou de piratas as Rías Baixas e comezou a construcción dunha flota de naves de guerra para defenderse de incursións dos normandos e sarracenos. E todo iso ás beiras do Ulla, un río polo que un cronista do século XVII dicía que navegaban grandes navíos cargados de mercancías.

Recordó que aunque la lamprea existe en varias partes de Europa, se consume preferentemente en Galicia, en algunas zonas del sur de Francia y en el norte de Portugal. Eran moi apreciadas polos romanos, que as trasladaban en bocois con auga ata a capital do Imperio e para asegurar a súa captura construiron pesqueiras, das que ainda nos quedan restos hoxe .

En su pregón Neira Vilas hizo constantes alusiones a la aparición de la lamprea en la literatura popular, en coplas, dichos y refranes. Antón Villar Ponte, Eladio Rodríguez, Alvaro Cunqueiro, Otero Pedrayo fixeron algunha referencia nos seus traballos á lamprea , y Fernández del Riego, ainda non hai moito, con 93 anos cumpridos, falaba da lampresa con palabras de eloxio e contaba que ainda se conservan en mosteiros e abadías recetaspara cociñalas .

Concluyó aconsejando a los presentes que se conserven las tradiciones e as nosas festas, que son elementos da nosa cultura, signos de identidade nacional.

DIARIO DE AROUSA 27/03/2006 


0 comentarios

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.