La única lamprea capturada en el arranque de la campaña se vendió a cincuenta euros

Publicado por Antonio Cortés en

Una única lamprea capturada fue el resultado de la primera jornada de pesca para la agrupación de valeiros de Pontecesures, que esperaba un poco más en este inicio de campaña. La pieza, «entre mediana e grande», se vendió a cincuenta euros a un comprador de Santiago.

Las 16 embarcaciones del colectivo de valeiros de Pontecesures se mostraban a primera hora de la tarde de ayer un tanto desilusionados por haber pescado una única lamprea ?que fue definida por el presidente, Ramón Barreiro, como «entre mediana e grande» y que se vendió a cincuenta euros?. A pesar de las buenas espectativas, la primera jornada de la campaña fue floja y «capturamos menos do que se esperaba, aínda que os primeiros días soen ser frouxos polo xeral pero agardabamos, polo menos, pescar unha ou dúas pezas por cada embarcación».

Barreiro cree que pudo influir en esta escasez de la lampreas la presencia de una borrasca sobre las Islas Británicas. Explica que este pez suele subir al río «despois da chuvia» por lo que, cuando la borrasca deje paso a un anticiclón las capturas probablemente aumentarán. Estima que a partir de mediados de mes la situación mejorará y que «ó mellor despois sube toda xunta e nunha semana xa arreglamos o mes».

Autorizaciones > Los primeros días de faena en el río Ulla se vieron también empañados por la polémica surgida a raíz de la denuncia efectuada por el presidente de los valeiros sobre varios pescadores de la Cofradía de Rianxo. Asegura Barreiro que trabajan con embarcaciones no autorizadas por Medio Ambiente, algo que está investigando la propia Consellería. Fuentes de este departamento de la Xunta confirmaron ayer que están «recabando datos» para comprobar «si es cierto que las embarcaciones que usan no son las autorizadas».

El patrón mayor de Rianxo, Baltasar Rodríguez, negaba ayer este extremo e indicaba que estos pescadores trabajan con todos los permisos en regla. Asegura Rodríguez que las autorizaciones no se conceden a las embarcaciones, sino a los tripulantes y explica que «non se pode ir a Pontecesures a xunto a Nestlé a largar os butróns cun barco de vinte metros de eslora, por iso teñen que levar unha embarcación auxiliar, pero as cousas están claras e legais e xa o ano pasado se fixo igual. Outra cousa sería que aumentasen o número de tripulantes pero iso non sucede. Agora ben, se queren ser máis papistas que o Papa, serémolo nós tamén .O que pasa é que queren coller eles sós o de todos».

El responsable de la Cofradía rianxeira pide a Ramón Barreiro que «deixe de crear malestar porque son todos compañeiros e traballan todos nas mesmas condicións. Están pagando as taxas correspondentes e todo o mundo ten dereito a traballar e a vivir». Añade que la denuncia realizada por el presidente de los valeiros fue «unha rabieta» y apunta que «non teñen que andar encrespando á xente porque cando eles veñen a Rianxo andan con 200 ou 300 butróns cada un e ninguén lles di nada. Teñen que darse conta de que non viven só da lamprea, tamén van a outros lugares como Vilanova ou A Illa e ninguén os botou de ningún lado». Rodríguez aboga por aclarar la situación entre la asociación de valeiros y la Cofradía de Rianxo e indica que «eu non teño inconvinte ningún en reunirme con eles para falar o asunto».

Por su parte, Ramón Barreiro asegura que la normativa establecida entre su asociación y la delegación de Medio Ambiente recoge que los barcos que participen en la campaña de lamprea «teñen que vir co folio de autorización e tamén cos tripulantes autorizados, mentras que se tes dous barcos cun mesmo folio iso podería ser un delicto de falsidade documental», situación esta última en la que asegura que se encuentran estas cuatro embarcaciones de Rianxo.

Barreiro pide «que se cumpla a lei» y cree prudente «agardar a ver si se solucionan as cousas» y de lo contrario «teremos que tomar medidas ou movilizarnos» para evitar el fraude y garantizar la igualdad de condiciones entre todos los pescadores que trabajan en la campaña de la lamprea.

:: Diario de Arousa :: M. Angueira


0 comentarios

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.