El BNG de Valga acusa al Concello de «favorecer» a Novo y Sierra al ocultar que «contaminará máis».

Publicado por Luis Angel Sabariz Rolán en

ContaminaciónEl Bloque Nacionalista Galego de Valga presentará en los próximos días alegaciones ante la Dirección Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental contra la aprobación de un proyecto enviado por la empresa Novo y Sierra ?ubicada en Campaña? y que, según el BNG, supondrá un incremento de la contaminación en la zona. El responsable local del Bloque valgués, Xosé Manuel Martínez, asegura que la compañía pretende dejar de utilizar gas natural en la alimentación del horno para emplear coque de petróleo micronizado. Dice Martínez López que este cambio supondrá «un aumento moi importante da contaminación atmosférica e medioambiental no noso concello», especialmente en la parroquia de Campaña. Añade que aumentarán las emisiones de dióxido de carbono, de varios tipos de óxido de azufre y óxidos de nitrógeno, lo que provocará desde su punto de vista que «os veciños de Valga teñamos que sufrir posibles choivas ácidas ou o incremento de problemas respiratorios entre a poboación».

Desde el BNG aseguran no estar dispuestos a permitir que, «porque un empresario queira aforrar cartos na súa producción, os veciños saiamos perxudicados na nosa saúde e no noso medio natural» y se preguntan por qué el Concello valgués «non informou deste tema convenientemente». Xosé Manuel Martínez denuncia que «a poucos días do remate do prazo de alegacions, nin sequera estaba exposto no taboleiro de anuncios» del Consistorio.

Los nacionalistas creen que el gobierno local trata de «favorecer» a la empresa y sostienen que «non é a primeira vez que o Concello comete accións beneficiosas» con Novo y Sierra. Recuerdan que, recientemente, tampoco se informó a los vecinos sobre la pretensión de la industria de abrir tres nuevos «barreiros que partirán o municipio pola metade». Contra este proyecto el Pleno había aprobado, a iniciativa del BNG, la presentación de alegaciones, pero «a día de hoxe non temos constancia de que as mesmas chegasen á Consellería de Industria, Enerxía e Minas. As únicas alegacións que se presentaron foron as do BNG», explica el responsable local de esta formación política. Martínez López relata que «tampouco está demasiado claro aínda» por qué el Concello no obligó a Novo y Sierra a cerrar el antiguo «barreiro» denominado Mina Mercedes, algo que «debería ser feito por lei pero que, sen embargo, se convirteu misteriosamente nunha zona recreativa de dubidosa utilidade».

Xosé Manuel Martínez califica de «casualidade moi grande» que, justo cuando la empresa quiere llevar a cabo estos dos proyectos «tan perxudiciais para o noso concello e para a calidade de vida dos veciños», haya cedido al Ayuntamiento terrenos para la construcción de un nuevo campo de fútbol de hierba sintética en el área deportiva de Campaña.

Por ello, anima a todos los vecinos a que «vaian ó Concello e pidan que lles ensinen o mencionado proxecto e, se o consideran oportuno, presenten alegacións» ya que «cantas máis se fagan efectivas, máis forza faremos para evitar este desastre ecolóxico e medioambiental».

DIARIO DE AROUSA, 04/09/07


0 comentarios

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.