O Concello de Pontecesures anunciou a confirmación de varias actuacións e reunións importantes para o municipio, con especial atención á parroquia de Cordeiro.
Reunións confirmadas
Entre as principais confirmacións inclúense:
Reunión de traballo sobre a parcelaría de San Miguel de Valga
Actuacións de mantemento e mellora de infraestruturas locais
Actividades culturais e de promoción do municipio
Cordeiro como foco de atención
A parroquia de Cordeiro segue sendo un punto importante de atención municipal, con diversas iniciativas en marcha para o seu desenvolvemento e mellora das súas instalacións.
Canais de información
O Concello mantén abertos os canais de información para os veciños interesados en participar nestas iniciativas ou obter máis detalles sobre as actuacións confirmadas.
Padrón e Valga están preparando a recepción de 225 refuxiados africanos que chegarán á zona nas próximas semanas. A iniciativa forma parte do plan de acollida da Xunta de Galicia.
Distribución e aloxamento
Entre dous hoteles de Valga e Padrón distribuiranse 225 refuxiados, que serán atendidos por 34 profesionais. Os responsables de cada un dos centros serán 6 traballadores sociais e técnicos de emprego, 3 profesores de español, avogadas, psicólogas, técnicos de acollida e 6 conserxes para o horario de noite.
Profilo dos refuxiados
Son homes de entre 20 e 40 anos, que foxen de conflitos armados, persecucións, mafias e redes de trata de persoas. Proceden principalmente de países do Sahel como Malí, Senegal, Mauritania e Níger, así como algúns cidadáns de Marrocos.
Integración e traballo
Os refuxiados recibirán formación en español e serán asesorados sobre oportunidades laborais. Están inscritos no Ministerio do Interior e no da Seguridade Social, e a súa presenza en España é completamente legal. Durante a súa estancia, poderán obter permisos de traballo de dous a catro meses en Galicia.
Reacción dos concellos
“Sempre fomos un pobo solidario e seguiremos séndoo”, afirmou o alcalde de Valga, José María Bello Maneiro. O concello garante asistencia sanitaria e as súas propias tarxetas do SERGAS para todos os refuxiados.
Nos escaparates colocouse un anuncioco seguinte texto:
“Damos as máis expresivas grazas a toda a clientela que nos acompañou ao longo de tres xeracións durante 72 anos (1954-2026), sin a vosa confianza sería imposible durar tanto anos.
Javier Sánchez-Agustino y Ana Barreiro desgranaron los detalles del evento.
El puerto de Ribeira volverá a ser escenario, catorce años después, de la salida de la XL Conmemoración de la Traslatio Apostólica, que cada año organiza la Fundación Ruta Xacobea do Mar de Arousa e Ulla. Será un evento social y promocional que tendrá lugar el próximo 20 de junio, que dará comienzo a las cuatro de la tarde con un acto institucional ofrecido por la alcaldesa, María Sampedro, en la sala de usos polivalentes de la lonja de la capital barbanzana, al que seguirá una hora y media después la salida desde el pantalán de la rula de un catamarán con 140 plazas que fletará el Ayuntamiento para sus vecinos, que desde el lunes 15 podrán retirar las entradas nominativas en la oficina de turismo del Malecón.
El presidente de la entidad promotora, Javier Sánchez-Agustino, destacó que cada año son más peregrinos los que recorren la ruta del remonte (en 2025 fueron 400, y se prevé que este año ronde el medio millar) y que es el único Camino de Santiago que cuenta con un vía crucis marítimo fluvial, pues lo integran 17 cruceiros, uno de los cuales está en Bandourrío. También indicó que a la altura de la Illa de Cortegada se les unirá una embarcación procedente de la otra margen del a Ría de Arousa, concretamente de Vilagarcía, y juntos iniciarán el trayecto hasta Padrón y Pontecesures, donde tendrá lugar otro acto institucional ofrecido por sus respectivos primeros ediles, tras la tradicional bendición de los barcos. En torno a las 20.00 está previsto iniciarse el viaje de regreso a la capital barbanzana, a donde se calcula que llegará a las 22.00 horas.
La edila de Turismo, Ana Barreiro, destacó la importancia de recuperar esta actividad por el valor que tiene desde los puntos de vista cultural, medioambiental y paisajístico, por la riqueza de la ría arousana y su vínculo con la tradición jacobea en el traslado en barca de los restos del Apóstol Santiago desde Palestina hasta el litoral de Galicia, desde donde inició el remonte por el río Ulla, de ahí que Sánchez-Agustino lo considere “o primeiro Camiño, sen o cal non habería o resto”.
El pasado día 16 de junio falleció a los 77 años de edad este vecino de la rúa Mimosas de San Xulián, casado con María del Carmen Martínez Lema (Mari a Panadeira)
Sus restos mortales, después del funeral que tuvo lugar el pasado jueves, fueron incinerados en la intimidad familiar.