Un tren de poesía.

Publicado por Luis Angel Sabariz Rolán en

Se a poesía se puidera pesar e medir faría falla máis dun tren para acomodar a inmensa riqueza literaria e poética que nos deixou Rosalía, a pesar da súa curta vida. Dende a publicación do seu primero libro, La Flor, cando aínda só tiña os 20 anos de idade, seguindo con Cantares Gallegos, Follas Novas , En las Orillas del Sar, La Hija del Mar, Flavio? e toda unha longa e extensa obra que con ela se eternizou no tempo da cultura e de historia literaria.

Dende a súa morte na casa da Matanza o 15 de xullo do 1885 estivo soterrada no camposanto de Adina da freguesia de Santa María de Iria Flavia ata un 25 de maio de 1891 en que os seus restos mortais foron trasladados para o panteón de Galegos Ilustres en Santo Domingos de Bonaval,de Santiago de Compostela .

Unha efeméride que se reivindicará o vindeiro dia 15 por iniciativa da Asociación de Escritores en Lingua Galega (AELG) cunha peregrinación que partirá as 16,30 a pé dende o cemiterio de Adina ata a estación de Padrón, onde se subirá ao tren Follas Novas ata Santiago, onde en varias paradas se recitarán poesias rosalianos para finalizar ante o panteón en Bonaval.

Deberemos considerar por outra banda que o tren e a estación de Padrón están moi vinculados a Casa de Rosalía na Matanza pois ambas as dúas practicamente están unha a carón de outra. Lembrando asemade que o tren que inaugurou o rei Alfonso XII cubrindo a primeira liña do ferrocarril en Galicia, Santiago-Carril o 3 de marzo do 1873, tal vez circulara coa Sarita que aínda hoxe se manten na Fundación Cela en Iria Flavia.

De aí o grande interese que a xornada do día 15 está a expertar xa que por outra parte vén a pór de manifesto a xusta aspiración dos padroneses de que como no actual caso da Fundación do Nobel Camilo José Cela, e outros, se respecten como merecen ao máximo os valores culturais e históricos destas terras de Iria Flavia e Padrón, honra da máis antiga Galiza.

José Castro Cajaraville
TIERRAS DE SANTIAGO, 06/07/10


1 comentario

caramuxo · 7-07-2010 a las 22:51

Aprecio es el artículo escrito por don José Castro Cajaraville ciertos despistes en lo que se refiere a la inauguración del primer ferrocarril gallego entre Cornes y Carril ya que no se ajusta a la realidad cuando asegura que esta línea fue inaugurada por el rey Alfonso XII el 3 de marzo de 1873 y que posiblemente fuera con la Sarita.
Les puedo asegurar que la inauguración del Ferrocarril Compostelano se efectuó el dia 15 de septiembre de 1873 y no contó con la presencia del rey Alfonso XII.
la prensa de la época lo narra con todo lujo de detalles:
«El tren se componía de diez coches, dos guarda-frenos y dos furgones, donde iba colocada una música del regimiento de artillería, siendo impulsado por dos máquinas.Los nombres de las máquinas son: Santiago, Carril,Coruña y Pontevedra………El tren que partió de Santiago a las 12,7 llegó a Carril a las 2,20 de la tarde.Su regreso tuvo lugar a las 4,40, llegando a Santiago a las 6,22….»
Entre los ilustes personajes que asistieron a esta inauguración destacan diferentes diputados a Cortes,ingenieros , rector de la Universidad don Antonio Casares, el constructor don Juan S. Mould,don Camilo Bertorini….
El 19 de agosto de 1881 ,SS.MM el rey Alfonso XII y doña María Cristina,hacen el recorrido en tren desde Carril hasta Cornes.
El 31 de Agosto de 1883 , a las 8,40 de la mañana partía de Madrid el tren inaugural de la línea Palencia- Coruña en el que viajaban el rey Alfonso XII y la reina María Cristina y que llegaba a Monforte de Lemos a las 9,30 horas de la mañana del 1 de septiembre, donde tuvo lugar el banquete inaugural ,para luego continuar hasta Coruña, donde los festejos durarán varios días.
Como se puede apreciar, el rey Alfonso XII no inauguró la primera línea de ferrocarril gallego aunque sí viajó en el tren desde Carril a Cornes.

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.